miércoles, 23 de marzo de 2011

::surrealisme dins d'un somni::


Cada migdia agafo la línia verda per anar a la universitat, més de mitja hora per llegir, estudiar-me els apunts, escoltar música... Res mai em distreu dels meus afers, a vegades pujo la vista per mirar a quina parada sóc. La meva capacitat de concentració és tal que res em molesta, i les converses que es formen al meu voltant es transformen ens suaus xiuxiueigs que es camuflen amb l’entrar i sortir de la gent a cada estació. Fins avui.


He apujat la vista, i he pensat: -Bé, encara estem a Fontana...-. De cop i volta, una mirada es fon amb la meva, ens trobem dos desconeguts intrigats, un davant de l’altre, en un vagó de metro. L’instant es converteix en un moment glaçat on la gent s’ha esvaït i el temps s’ha aturat...


Un somriure càlid se m’ofereix davant meu, i sense poder evitar-ho se’m dibuixa un d’involuntari als meus llavis. Dirigeixo la mirada al llibre que llegeix l’atractiu desconegut. Les seves mans abracen el feixuc exemplar folrat de papers de diari. 
Una gota de sang regalima a través de les pàgines, les paraules dels paràgrafs comencen a desbordar-se i cauen a terra formant un basalt surrealista als peus d’aquell jove esperit que torna a apujar la mirada. 
Els seus ulls són diferents, d’un blau tan intens que no puc apartar la mirada d’ells. Em mossego el llavi, la curta distància que ens separa entre els seients es va escurçant poc a poc. En un impuls m’aixeco i intento agafar les paraules. Estrenyo el buit dins dels meus braços, me’n adono que quelcom és estrany, res del que estic veient és real. Ho sé. Ara el vagó és ple de sang que no para de vessar del llibre. 


Estripo el paper de diari amb el qual està recobert, em mostro histèrica, les preguntes em fan tremolar el cap, no entenc res. Obro el llibre, pàgines en blanc tacades de sangota, les paraules han fugit. Torno a mirar a aquell individu, les llàgrimes broten dels seus ulls i decidit, m’agafa la mà i me la besa. 


Ara ens endinsem en un túnel i la foscor ens envolta. En la penombra veig que els seus llavis fan una ganyota, el desconegut es disposa a parlar-me... El meu cor batega fort, sé que espera una promesa d’amor. Em diu quelcom fluixet, no el sento, hi ha molt soroll. Indecís, em fa un petó. Tendre, fràgil, humit, emotiu, inconscient, tou, dòcil...


Ara totes les paraules retornen una a una al llibre, com una processó es reordenen lentament...


En aquell dolç moment una veu forta em diu– Desperta’t maca!


El so de les portes del metro em trasbalsa, em fa despertar d’aquest episodi oníric del més estrany i del tot surrealista. I, em recorda, que res és etern...


::conte enviat pel concurs de relats breus de la TMB:: 




by Alena. 23.03.2011



VERSIÓN EN CASTELLANO

Cada mediodía cojo la línea verde para ir a la universidad, más de media hora para leer, estudiar de los apuntes, escuchar música... Nunca nada me distrae de mis asuntos, a veces alzo la vista para mirar en qué parada estoy. Mi capacidad de concentración es tal que nada me molesta, y las conversaciones que se forman a mi alrededor se transforman en suaves murmuros que se camuflan con el entrar y salir de la gente en cada estación. Hasta hoy. 

He subido la vista, y he pensado: - Bueno, todavía estamos en Fontana...-. De repente, una mirada se funde con la mía, nos encontramos dos desconocidos intrigados, uno delante del otro, en un vagón de metro. El instante se convierte en un momento helado donde la gente se ha desvanecido y el tiempo se ha parado...

Una sonrisa cálida se ofrece delante mío, y sin poder evitarlo se me dibuja una de involuntaria en mis labios. Dirijo la mirada al libro que lee el atractivo desconocido. Sus manos abrazan el pesado ejemplar forrado de papeles de periódico.  
Una gota de sangre chorrea a través de las páginas, las palabras de los párrafos empiezan a desbordarse y caen al suelo formando un charco surrealista a los pies de aquél joven espíritu que vuelve a alzar la mirada.  
Sus ojos son diferentes, de un azul tan intenso que no puedo apartar mis ojos de los suyos. Me muerdo el labio, la corta distancia que nos separa entre los asientos se va acortando poco a poco. En un impulso me levanto e intento coger las palabras. Aprieto el vacío entre mis brazos, me doy cuenta que algo es extraño, nada de lo que estoy viendo es real. Lo sé. Ahora el vagón está lleno de sangre que no para de derramarse del libro. 

Desgarro el papel de periódico con el que está recubierto, me muestro histérica, las preguntas hacen temblar mi cabeza, no entiendo nada. Abro el libro, páginas en blanco manchadas de sangre seca, las palabras han huido. Vuelvo a mirar a ese individuo, las lágrimas brotan de sus ojos y decidido, me coge la mano y me la besa. 

Ahora nos adentramos en un túnel y la oscuridad nos rodea. En la penumbra veo que sus labios hacen una mueca, el desconocido se dispone a hablar... Mi corazón palpita fuerte, sé que espera una promesa de amor. Me dice algo flojito, no le oigo, hay mucho ruido. Indeciso, me besa. Tierno, frágil, húmedo, emotivo, inconsciente, blando, dócil...

Ahora todas las palabras vuelven una a una al libro, como una procesión se re-ordenan lentamente...

En aquél dulce momento una voz fuerte lo interrumpe– ¡Despiértate, bonita!

El sonido de las puertas del metro me trastorna, me despierta de este episodio onírico de lo más extraño y surrealista Y, me recuerda que nada es eterno...

by Alena. 23.03.2011



DALI 1927 13 HONEY IS SWEETER THAN BLOOD

1 dulces.dosis:

Anónimo dijo...

<3

errare humanum est, perseverare diabolicum

myfreecopyright.com registered & protected